Kiadó: Electronic ArtsFejlesztő: Black BoxHonlapRendszerkövetelmények:Minimum: Pentium III 700 MHz, 256 MB RAM, 32 MB-os DirectX 9 kompatibilis videókártya
Ajánlott: Athlon XP vagy P4, 512 MB RAM, 64 MB-os DirectX 9 kompatibilis videókártya
Hasonló játékok: Need for Speed Underground, Street Legal, Street Rod
Kategória: autóverseny
A Need for Speed sorozat újabb része érkezett meg november 16-án. Már hozzászokhattunk, hogy szinte menetrendszerűen minden évben egy új résszel gazdagodhatunk. Az első rész közel 10 évvel ezelőtt, 1995 augusztusában jelent meg, akkor nagy port kavarva. A folytatás 1997-ben került a boltokba, de a magas elvárásoknak szinte sehol nem felelt meg.
A Need For Speed III: Hot Pursuit 1998-ban készült el és a sorozat újra régi fényében tündökölt. Rendőrök, üldözések, sportkocsik, nem is kellett több. Ezt a fejlesztők is tudták, a Need For Speed: High Stakes 1999-ben nem sok újat, de azért hozott. Ebben a részben először láthattunk bele a kocsik belsejébe és láthattuk virtuális magunkat tekerni a kormányt. És igaz kis mértékben, de törtek a kocsik is.
Az igazán kidolgozott autókkal a 2000-ben megjelent Need For Speed: Porsche Unleashed-ben találkozhattunk, amelyben az össze Porsche-t kipróbálhattunk és teljesen 3D-ben megtekinthettük a belső(!) teret is. Az autók elég reálisan lettek lemodellezve, még a menettulajdonságok is. A következő részeket már az EA Black Box csapata fejlesztette. A Need For Speed: Hot Pursuit 2-vel a 3-4. rész tündöklését próbálták újraéleszteni, de a gyenge hálózati játék és a butuska rendőrök hazavágták az egészet. Ekkor éppen jókor érkezett a mozikba a Halálos Iramban című film, amely megfertőzte a fejlesztőket is. 2003-ban, pont egy éve jelent meg a Need for Speed Underground első része.
A Black Box rátapintott a lényegre, szinte napra pontosan egy évvel az első rész után adták ki a folytatást. Persze a lényeg a részletekben rejlik. Úgy tűnik nagyon odafigyeltek a visszajelzésekre és nem akartak kockáztatni, vagy pedig jó érzékük van hozzá, de az alapokhoz nem nyúltak. A játék grafikai motorja megfelel a mai elvárásoknak is ezért nem is írtak újat, csak egy kicsit tovább fejlesztették. Bele lehetne kötni a kissé szögletes és gyengén textúrázott dolgokba, de cserébe a gépigény még mindig ideális, nem kell a legújabb csodamasinával rendelkeznünk, hogy játszani tudjunk ezzel a játékkal. Persze aki rendelkezik atomerőművel annak sem kell aggódni, meg tudja izzasztani azokat is.
A játék legnagyobb újítása, hogy immár nem kötött utak vannak, a fejlesztők egy egész várost lemodelleztek. Persze vannak versenyek amelyekben nem autózhatunk akármerre, de lesz lehetőségünk egyszerű utcai futamokra is. Ezt már a játék elején megtapasztalhatjuk, ugyanis a radarunkon lévő kis narancssárga háromszögek potenciális versenytársakat jelölnek. Ha nem figyelnénk a radarra akkor is rájuk lehet ismerni a nem éppen kresz szerinti vezetésükről.
A HUD egyszerűen áttekinthető mint az első részben, de kapunk pár újdonságot. A jobb alsó sarokban terpeszkedő kijelzőket már az első részből ismerhetjük, a balfelső sarokban egy ikon helyezkedik el, ami aszerint változik, hogy mit csinálhatunk, amolyan akciógombnak is fel lehet fogni. A kis konzol jelzi nekünk, hogy ha mondjuk versenyezhetünk egy mellettünk elhaladó autóval (sárga háromszög), vagy új üzenetünk érkezett. A lent elhelyezkedő radar is mutat újdonságokat, ugyanis nem csak az utcákat és a potenciális versenyzőket jelzi ki, hanem a versenyhelyszíneket és a boltokat is.